۱۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام فاطمی نیا:

عبادت موثر باید در قالب عبودیت بگنجد

عبادت موثر باید در قالب عبودیت بگنجد

سمنان - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: عبادتی موثر، کارآمد و مدنظر دین و شریعت است که آن عبادت همراه و در قالب با عبودیت بگنجد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا عصر شنبه در نشستی با پرسنل شرکت توزیع برق استان سمنان در محل این شرکت با بیان اینکه عبادتی موثر، کارآمد و مدنظر دین و شریعت است که آن عبادت همراه و در قالب با عبودیت بگنجد، افزود: عبادت، ذکر لسان و عبودیت، ذکر دل است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی خلقت عالم و انسان عبادت خداوند است، اظهار داشت: یک پرستش باطنی هم به نام عبودیت وجود دارد که انسان باید در این زمینه به اطاعت خدا برسد.

فاطمی نیا عنوان داشت: بندگی کردن از آثار دل است که باید در وجود انسان متجلی شده و آثار بندگی خدا را در خود مشاهده کند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اطاعت از اهل بیت این است و انسانها از راه بندگی و نماز می توانند به درجات والایی دست یابند، گفت: در این راه نباید کوتاهی شود، چون بندگی و نماز، جامعه را بیمه و در برابر ناهنجاری ها مقاوم می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خاطرنشان کرد: انسان هر چه می تواند باید خود را به ولایت خداوند نزدیک نماید و از تبعیت شیطان دوری کند.

فاطمی نیا تاکید کرد: اگر در برابر ناهنجاری های جامعه بی تفاوت باشیم، خود را در راه هدایت، اصلاح و خوشبختی جامعه گمشده خواهیم دید.

وی در پایان تصریح کرد: با تکیه بر آگاه سازی و توانمند سازی آحاد جامعه در امر آداب، اسرار و برکات نماز و با شناخت نیازها و بررسی کمبودها در تبلیغ نماز در حوزه های مختلف باید بیش از پیش فعال باشیم.

کد خبر 1665644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha